woensdag 14 maart 2012

Iedereen kent het verhaal wel over Frankrijk. Bureaucratie, met de Franse slag aan het werk, afspraken niet nakomen, etc. etc. Hoe normaal het is om afspraken niet na te komen blijkt wel uit deze brief die wij van onze makelaar kregen over een bezoek van het EDF, het franse energiebedrijf, aan ons huis in verband met een nieuw te plaatsen meter.

Dat we daar nog veel gaan meemaken beseften we toen wij bij de makelaar een in het Nederlands geschreven briefje kregen waarop stond:
Maandag ('s ochtends die dag vertrokken wij) komt het EDF, het franse energie bedrijf, bij jullie een nieuwe elektriciteitsmeter plaatsen. Zorg dat jullie er zijn, of iemand anders. Als zij komen en er niet in kunnen, wordt dat in rekening gebracht. Tot zover heel begrijpelijk allemaal, maar dan de laatste zin: Het kan ook zijn dat er niemand komt opdagen! De franse slag heet dat toch?


Verder wordt er op kantoor niveau lekker gerommeld. Wat dacht je van het overnemen van mijn naam?
Bij de notaris moest ik mijn naam ook al zeggen, ik dacht dat de brave borst bezweek!
Het overschrijven van een papiertje van mijn naam gaat ze al niet beter af.
Ik heb het al een paar keer hardop gelezen, maar de goede uitspraak lukt nog niet.
Verder kregen wij, toen we een bankrekening openden, samen met een pas om te internetbankieren, ook een heus cheque-boek!



Jaja pure nostalgie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten